Articol PNRAS

Trei ani de schimbare și speranță: Proiectul PNRAS la                      Școala Gimnazială Șura Mică

În ultimii trei ani, Școala Gimnazială Șura Mică a fost parte a unui amplu proiect educațional finanțat prin Programul Național pentru Reducerea Abandonului Școlar (PNRAS), o inițiativă menită să sprijine elevii în risc de abandon școlar și să creeze un mediu de învățare mai atractiv, modern și incluziv.

Sprijin real pentru elevi

Pentru a combate abandonul școlar în rândul elevilor de gimnaziu, proiectul a oferit ore remediale la discipline-cheie precum limba română, matematica, TIC, limba engleză, istorie, biologie și sport. Aceste activități au fost gândite nu doar pentru a îmbunătăți performanțele școlare, ci și pentru a reda elevilor încrederea în propriile forțe și bucuria de a învăța.

Pe lângă sprijinul oferit elevilor în risc de abandon, toți elevii de gimaziu au participat la cluburi și activități extracurriculare variate, precum:

  • Cluburi de lectură și drumeții în aer liber
  • Dansuri modern, populare și etnice
  • Ateliere de conștientizare a stării de bine
  • Excursii educative și recreative
  • Concursuri organizate în școală cu premii în vouchere
  • Activități sportive de echitație la Zorabia și de cățărare la Arka Park

 

Aceste inițiative au contribuit la dezvoltarea personală și socială a copiilor, dar și la crearea unui sentiment de apartenență și implicare în viața școlii.

Investiții în infrastructură și resurse

Un alt aspect important al proiectului a fost îmbunătățirea infrastructurii școlare. În curtea școlii a fost construit un foișor – un spațiu outdoor alternativ, ideal pentru desfășurarea orelor în aer liber. Totodată, a fost amenajată o mini-seră pentru orele de biologie, oferind elevilor un mod practic și interactiv de a învăța despre natură și științele vieții.

De asemenea, școala s-a îmbogățit cu un spațiu multifuncțional denumit „Makerspace”, dedicat activităților de muzică, lectură, gastronomie și arte, unde creativitatea copiilor este încurajată și valorificată.

Tehnologie și echipamente moderne

În cadrul proiectului, școala a fost dotată cu echipamente digitale moderne, esențiale pentru un act educațional de calitate: table interactive, laptopuri, imprimante, ochelari VR, precum și echipamente sportive, costume de dans și rechizite necesare pentru desfășurarea tuturor activităților.

Mai mult, elevii care s-au implicat activ în concursuri și activități școlare au fost recompensați cu premii sub formă de vouchere, o modalitate de a încuraja performanța, implicarea și spiritul de competiție pozitiv.

Formare continuă pentru profesori

Succesul unui astfel de proiect nu ar fi fost posibil fără implicarea cadrelor didactice. Profesorii de gimnaziu au beneficiat de cursuri de formare profesională, menite să le ofere instrumente moderne și eficiente pentru predare, consiliere și sprijin al elevilor aflați în dificultate.

Un pas înainte pentru educație

Proiectul PNRAS implementat la Școala Gimnazială Șura Mică a demonstrat că, prin implicare, resurse bine direcționate și activități relevante, se pot obține rezultate vizibile în educație. Școala a devenit un loc mai prietenos, mai bine echipat și mai aproape de nevoile reale ale elevilor.

Acești trei ani au însemnat mai mult decât ore suplimentare sau investiții materiale – au fost ani în care s-a reconstruit încrederea în școală, în profesori și, mai ales, în potențialul fiecărui copil.

 

Coordonator proiect, director

                                                             Prof. Liliana Cîrtog

Trei ani de schimbare și speranță: Proiectul PNRAS la Școala Gimnazială Șura Mică – Sibiul Azi