Informare PNRAS RF 8 (15,5 KiB, 6 hits)
Informare PNRAS ianuarie – mai 2024
În al doilea an de implementare a programului PNRAS, școala noastră arată altfel. Condițiile și spațiile de învățare s-au îmbunătățit, s-au creat diverse oportunități de educație, iar elevii de gimnaziu au beneficiat de activități extracurriculare diverse, pe lângă orele remediale care au crescut posibilitatea de a obține note mai mari la testări și examene.
În categoria activităților de prevenire, au intrat activități în cadrul cluburilor din școală :
– clubul de dans : participare la serbări și la concursul de dansuri populare din Tălmaciu( locul III)
– clubul de activități în aer liber : drumeție pe Via Transilvanica și drumeție la căsuța MGS.
– clubul de grădinărit în minisera școlii : cultivare flori și legume.
– clubul de lectură în makerspace : participare la programul Vreau o bibliotecă în școala mea( Fundația Rădăcini).
– clubul de confecționat obiecte din diverse materiale în makerspace și gătit : preparare pizza, confecționare brățări, lănțișoare.
– echipa de fotbal și echipa de handbal ale gimnaziului : participare la concursul de fotbal între școlile din zonă.
– participarea la activități de echitație și sport în aer liber.
– excursii la Brașov și Râu Sadului.
Achiziționarea de echipamente de drumeții, de echipamente de fotbal și handbal, de costume populare și țigănești, de materiale didactice pentru orele remediale, de semințe și unelte de grădinărit, dotarea makerspace-ului cu bibliotecă și cărți, instrumente muzicale, obiecte necesare gătirii și materiale pentru confecționarea obiectelor de artă, a contribuit semnificativ la creșterea interesului elevilor pentru educație, a îmbunătățit starea lor de bine și a marcat evenimente importante din viața școlară.
Elevii din grupul cu risc ridicat de abandon școlar au fost incluși în orele remediale, dar și în consiliere cu un psiholog .
Toate acestea au fost posibile cu sprijinul și efortul cadrelor didactice de la gimnaziu, care au organizat fiecare activitate ținând cont de interesul și potențialul fiecărui elev în parte.
Programul PNRAS continuă și în următoarele luni.
Director,
Prof. Liliana Cîrtog
Școala Gimnazială Șura Mică
Programul Național pentru Reducerea Abandonului Școlar (PNRAS), aprobat prin H.G. nr. 1309/2021, reprezintă o intervenție sistemică, asumată de Ministerul Educației în vederea combaterii PTȘ (părăsire timpurie a școlii).
PNRAS este implementat în cadrul Planului Național pentru Redresare și Reziliență al României (PNRR).
PNRAS urmărește atingerea următoarelor obiective generale:
- diminuarea riscului de abandon școlar în cel puțin 25% din unitățile de învățământ participante la Program în perioada 2021-2026, cu încadrarea unității de învățământ într-o categorie de risc mai mic;
- îmbunătățirea rezultatelor obținute de elevi în cadrul evaluărilor naționale și creșterea procentului de elevi care finalizează învățământul gimnazial;
- creșterea participării absolvenților învățământului gimnazial la Evaluarea Națională pentru absolvenții clasei a VIII-a și a ratei de tranziție de la învățământul secundar inferior la învățământul secundar superior.
Rezultatele așteptate la nivelul unităților de învățământ beneficiare de granturi, pe perioada implementării sunt:
- Creșterea eficienței și eficacității interne ale școlii, reflectate prin:
- scăderea ratei de abandon școlar;
- creșterea ratei de finalizare a învățământului gimnazial;
- creșterea ratei de participare la Evaluarea Națională la clasa a VIII-a;
- reducerea procentului de elevi care iau sub nota șase la Evaluarea Națională;
- reducerea absenteismului școlar.
- Îmbunătățirea proceselor de predare – învățare – evaluare;
- creșterea procentului de cadre didactice din unitatea de învățământ care folosesc mijloace de predare – evaluare digitale;
- creșterea procentului de cadre didactice care folosesc strategii pedagogice moderne la nivelul clasei (instruire personalizată, abordări pedagogice structurate, centrate pe elev etc.) sau de prioritizare a elevilor (programe remediale în grupe mici, sau învățare autodirijată susținută de tehnologie).
- Creșterea accesului elevilor aparținând unor categorii vulnerabile la o educație de calitate;
- Îmbunătățirea interacțiunii între toți actorii cheie ai ecosistemului școlar (elevi, cadre didactice, părinți, directori, inspectori, reprezentanți ai comunității etc.);
- Îmbunătățirea climatului la nivelul școlii și la nivelul clasei;
- Creșterea timpului de instruire alocat elevilor în risc de abandon.
Intervențiile SG PNRAS vizează în special elevii de gimnaziu (clasele V-VIII), deoarece riscul de abandon școlar este mai mare în învățământul gimnazial, în special în clasa a V-a, anul de tranziție de la ciclul primar la cel gimnazial.
Grupul țintă principal în cadrul SG PNRAS este alcătuit din elevii din clase de nivel gimnazial în risc de abandon școlar.
Elevii în risc de abandon școlar sunt:
- elevii cu prezență scăzută la școală = elevul are peste 20 de absențe nemotivate /lună;
- elevii cu rezultate scăzute la învățătură (elevii au medii sub 7 la limba română/matematică sau medii generale mai mici de 6,5 sau elevul a rămas corigent cel puțin la o materie);
- elevii care au repetat cel puțin un an școlar;
- elevii care au un istoric școlar de sancțiuni (de ex,. elevul a fost exmatriculat, transferat din motive disciplinare, are note scăzute la purtare și așa mai departe) sau au fost înregistrate plângeri făcute de alți elevi/profesori.
Durata proiectului este de 36 de luni.
Inspector Școlar General,
Prof. Emilian-Marius Novac